Καταρχάς ο Πελάτης : Ο Άρχοντας
Που πάει να πει ότι πρέπει να τον έχουμε στο μυαλό μας συνεχώς, κάθε στιγμή ότι και εάν κάνουμε στην εταιρεία.
Οτιδήποτε αφορά τον πελάτη πρέπει να αποτελεί πρώτη προτεραιότητα για όλους τους συνεργάτες της εταιρείας.
- Τα προβλήματα, οι ανάγκες, τα παράπονα του.
- Η παροχή υπερέχουσας αξίας και υψηλού επιπέδου εξυπηρέτησης.
- Η διατήρηση μακροχρόνιων σχέσεων που διακρίνονται από εμπιστοσύνη και αλληλοσεβασμό.
Τα τρία αυτά στοιχεία πρέπει να είναι οι κυρίαρχοι, καθημερινοί στόχοι μιας εταιρείας.
Και πρέπει να επιδιώκουμε να πετύχουμε αυτούς τους στόχους γρήγορα, με διάθεση, ειλικρίνεια, και με όλες μας τις δυνάμεις.
Κάποιοι λένε ότι ο πελάτης έχει πάντα δίκιο.
Εγώ προτιμώ αυτό που είπε ο Zeke Adkins Co-Founder of Luggage Forward
«‘Ο πελάτης δεν έχει πάντα δίκαιο.
Ο πελάτης δεν έχει ποτέ άδικο.»
Ας μη ξεχνάνε το ότι μια εταιρεία υφίσταται και λειτουργεί οφείλεται στον πελάτη.
Το ότι στην εταιρεία αυτή υπάρχει ένας μεγάλος ή μικρός αριθμός ατόμων τα οποία εργάζονται οφείλεται στο πελάτη.
Το ότι έχει τη δυνατότητα να εξυπηρετεί τις οικονομικές της λειτουργίες οφείλεται στο πελάτη.
Κανένας από μας δεν μπορεί να υποχρεώσει κάποιον πελάτη να συνεργαστεί μαζί μας.
Αντίθετα μας κάνει τη τιμή να προτιμήσει εμάς και όχι τους ανταγωνιστές μας.
Καλό θα είναι ο πελάτης να βρίσκεται νοερά πάντα μέσα στη εταιρεία, και όχι έξω από αυτήν, και τούτο διότι πρέπει να είναι το κυρίαρχο σημείο αναφοράς κάθε σκέψης, ιδέας, σχεδιασμού, απόφασης που παίρνεται μέσα από τους τοίχους της εταιρείας.
Ο Peter Drucker είπε ότι το μοναδικό, εξαιρετικά ενδιαφέρον πράγμα που πρέπει να θυμόμαστε είναι ότι δεν υπάρχουν αποτελέσματα της δουλειάς μας μέσα στους τέσσερις τείχους της Εταιρείας μας .
Το αποτέλεσμα της δουλειάς βρίσκονται είναι έξω από την Εταιρείας και ειδικά ένας απόλυτα ικανοποιημένος πελάτης.
“The single most important thing to remember about any enterprise is that there are no results inside its four walls. The result of a business is a satisfied customer.”
Drucker Peter
Ο απόλυτος προσανατολισμός λοιπόν, του συνόλου μιας εταιρείας πρέπει να είναι ανάπτυξη και διατήρηση εξαιρετικών διαπροσωπικών σχέσεων με τον πελάτη, σε συνδυασμό με τη παροχή μιας διαρκούς και εξαιρετικού επιπέδου φροντίδας και εξυπηρέτησης του.
Καταρχάς λοιπόν ο πελάτης και ότι και να κάνει μην ξεχνάτε ότι “Ο ΠΕΛΑΤΗΣ ΕΙΝΑΙ ΠΑΝΤΑ Ο ΠΕΛΑΤΗΣ”.