Οι τρεις Τύποι του Πελάτη 

Ο Πελάτης 0 Επικεντρωμένος στο Κόστος (Transactional Customer)

Όντας επικεντρωμένος στο κόστος του προϊόντος που θέλει να αγοράσει δεν έχει και μεγάλη διάθεση να δημιουργήσει διαπροσωπικές σχέσεις.

Έχει τη βεβαιότητα ότι γνωρίζει πολύ καλά το προϊόν και ότι δεν χρειάζεται περισσότερη πληροφόρηση.

Συνέχεια παραπονιέται.

Εκφράζει συχνά, αντιρρήσεις και αμφιβολίες , και δεν θεωρεί ότι το προϊόν που του προσφέρουμε είναι το καλύτερο και ότι δεν μπορεί να αντικατασταθεί με κάποιο ανταγωνιστικό.

Μπορεί κάποιες φορές να αντιδράσει έντονα.

Γενικά σαν πελάτης έχει στις συζητήσεις έναν οικονομικό προσανατολισμό διότι πιστεύει ότι οι διαφορές μεταξύ των προϊόντων δεν είναι μεγάλες.

Αυτός είναι ο λόγος για τον οποίο το θέμα του κόστους τον ενδιαφέρει περισσότερο.

Ο πελάτης γνωρίζει το προϊόν πολύ καλά ίσως καλύτερα και από τον πωλητή Θεωρεί τον εαυτόν του Expert.

Κάπως επιθετικός.

Οικονομικού προσανατολισμού.

Είναι αναλυτικός, λογικός,ορθολογιστής, συναλλακτικός.

Ο Πελάτης 0 Επικεντρωμένος στη σχέση  (Relationship Customer)

Χρειάζεται, ολοκληρωμένη πληροφόρηση, ενημέρωση, αξιόλογες συμβουλές και βοήθεια.

Θέλει να γνωρίζει πολλά για σας και την εταιρεία σας.

Χρειάζεται χρόνο για να δημιουργήσει νέες σχέσεις.

Είναι αυτός που θα χρησιμοποιήσει ή χρησιμοποιεί το προϊόν σας.

Θέλει εσείς να γνωρίζετε τις ανάγκες, τις επιθυμίες και τα προβλήματά του, ποιός είναι και τί χρειάζεται.

Έχει καλή σχέση με τον πωλητή, συζητάει μαζί του , και του στέλνει και μηνύματα.

Ο πελάτης έχει δομές είναι συντηρητικός.

Ο Πελάτης 0 Επικεντρωμένος στη Συνεργασία (Partnership Customer)

Επιθυμεί μια Έντιμη, Πιστή και Μακροχρόνια Σχέση με τον Συνεργάτη και έχει Ανάγκη για ολοκληρωμένη Πληροφόρηση.

Είναι ο πελάτης που περιμένει το απόλυτα καλύτερο.

Θέλει να είστε θετικός απέναντι του και να τον γνωρίζετε πολύ καλά.

Θέλει λύσεις στις ανάγκες και τα προβλήματα του και να είστε proactive.

Συνήθως δεν παραπονείται.