Καταρχάς, εάν θέλουμε να επιλέξουμε τις βασικές ηγετικές Ικανότητες ενός ΗΓΕΤΗ ΜΑΝΑΤΖΕΡ (LEADER MANAGER) το πρώτο πράγμα που πρέπει να φέρουμε στο νου μας είναι ο καθορισμός των σπουδαιότερων ηγετικών ικανοτήτων από τον Αριστοτέλη το 350 πχ Δηλαδή πριν από 2.300 χρόνια.
Δεν πρέπει βέβαια να παραβλέψουμε και τον καθορισμό από τον Marcus Buckingham των τριών, ίσως, σημαντικότερων στοιχείων μιας «Διακεκριμένης Διοίκησης και Ηγεσίας» Σαφήνεια, Διαφάνεια, Απλότητα (Clarity, Transparency, Simplicity) «Οι Αποτελεσματικοί Ηγέτες δεν πρέπει απαραιτήτως να είναι παθιασμένοι, ευχάριστοι, λαμπεροί, εξαιρετικοί ομιλητές. Οφείλουν όμως να είναι Σαφείς, Ξεκάθαροι και Απλοί στην έκφρασή, συνεργασία, και συμπεριφορά τους. Πράγματι η σαφήνεια είναι από τα σημαντικότερα στοιχεία τα οποία δημιουργούν αξιοπιστία , επιμονή, προσαρμοστικότητα, και δημιουργία» (Marcus Buckingham, The One Thing You Need to Know: About Great Managing, Great Leading, and Sustained Individual Success (Free Press, 2005)
Προσωπικά βέβαια δεν πιστεύω ότι μια εταιρεία μπορεί να διοικηθεί υιοθετώντας τις δεξιότητες μόνο μιας από τις δύο έννοιες δηλαδή της Διοίκησης η της Ηγεσίας.
Η πραγματική πρόκληση είναι ο συνδυασμός Δυναμικής Ηγεσίας, με Δυναμική Διοίκηση και η χρησιμοποίηση της μιας ώστε να εξισορροπεί την άλλη.
Λαμβάνοντας υπόψη ότι κάθε ένας από αυτούς τους όρους έχει και τις δικές του δεξιότητες, εάν θελήσουμε να επιλέξουμε τον καλύτερο τρόπο διοίκησης ενός οργανισμού καλόν θα είναι να επιλέξουμε τις κατάλληλες δεξιότητες και από τους δύο παράγοντες.
Εκείνο που επιβάλλεται είναι ότι πρέπει κάποιος να έχει την δεξιότητα να επιλέξει τα σημαντικότερα στοιχεία αυτών των εννοιών και να τα εφαρμόσει στην καθημερινή δραστηριότητα του.
Και αυτό διότι και οι δύο είναι τελείως απαραίτητοι για να αντιμετωπιστεί η συνεχώς αυξανόμενη περιπλοκότητα του επιχειρηματικού χώρου στον οποίο δραστηριοποιείστε.
Προσοχή όμως διότι ένα σκληρό Management σε συνδυασμό και μια ασθενή ΗΓΕΣΙΑ όχι μόνο δεν είναι ότι καλύτερο. αλλά μπορεί να κάνει τα πράγματα χειρότερα.
Στη σημερινή δυναμική αγορά χρειαζόμαστε ΗΓΕΤΕΣ που να προκαλούν το STATUS QUO, να εμπνέουν και να πείθουν τα μέλη της εταιρείας ή της ομάδας που ηγούνται.
Επίσης χρειαζόμαστε ΜΑΝΑΤΖΕΡ να βοηθούν στην ανάπτυξη και διατήρηση μιας ήρεμης και λειτουργικής εταιρείας.
Διαφορές Μεταξύ Διοίκησης (Manegement) και Ηγεσίας (Leadership)
Υπάρχει ένα πολύ μεγάλο και αδιάκοπο ενδιαφέρον σχετικό με το ποιες είναι οι διαφορές μεταξύ των όρων ΔΙΟΙΚΗΣΗΣ (MANAGEMENT) και ΗΓΕΣΙΑΣ (LEADERSHIP).
Καταρχάς και οι δύο έννοιες στοχεύουν, αν και με διαφορετικό τρόπο, στην όσο το δυνατόν καλύτερη οργάνωση ,ανάπτυξη και αποτελεσματικότητα μιας εταιρείας.
Παρόλο ότι η ΗΓΕΣΙΑ (LEADERSHIP) είναι μια πολύ ενδιαφέρουσα συνιστώσα, και ένας από τους σημαντικότερους παράγοντες του ΜΑΝΑΤΖΜΕΝΤ, εντούτοις οι δύο αυτοί παράγοντες διαφέρουν, ερμηνεύονται διαφορετικά, και περιγράφουν δύο διαφορετικές αλλά παρεμφερείς αντιλήψεις.
Αν ρίξουμε μια ματιά στο διαδίκτυο, θα δούμε ότι είναι γεμάτο από αμέτρητα άρθρα, ατέλειωτες συζητήσεις και εκπαιδευτικά σεμινάρια, που προσπαθούν να καταγράψουν τις διαφορές των δύο αυτών εννοιών,
«Ο ABRAHAM ZALEZNIK είναι ο πρώτος που ασχολήθηκε με το θέμα και κατάγραψε τις παρατηρήσεις στο HARVARD BUSINESS REVIEW ΤΟ1977.
Έγραψε ότι και οι δύο όροι δηλαδή LEADER και MANAGER πρέπει να έχουν μια πολύτιμη συμμετοχή στη λειτουργία και ανάπτυξη μια εταιρείας, και παρόλο ότι περιγράφουν δύο ταυτόσημες καταστάσεις η συμμετοχή τους είναι διαφορετική.»
Από τότε αμέτρητες καταγραφές έγιναν από σημαντικά άτομα και οι οποίες αναφέρονται στις διαφορές των δύο εννοιών.
Σύμφωνα με τον Donald E. Riggs Vice President for Information Services and University Librarian, Nova South Eastern University, Fort Lauderdale, Florida 33314-7796, USA
• Ο MAΝAGER διαχειρίζεται, ο LEADER παρακινεί
• Ο ΜΑΝΑGER είναι ένα αντίγραφο, ο LEADER είναι ένα πρωτότυπο.
• Ο MANAGER στοχεύει στα συστήματα και τις δομές, ο LEADER στοχεύει στο άτομο.
• Ο MANAGER βασίζεται στον έλεγχο, ο LEADER εμπνέει εμπιστοσύνη.
• MANAGER έχει μια περιορισμένη αντίληψη,
Ο LEADER έχει μια ευρύτερη αντίληψη.
• Ο MANAGER ρωτάει πώς και πότε; ο LEADER ρωτάει τι και γιατί;
• Ο MANAGER μιμείται ο LEADER πρωτοτυπεί
• Ο MANAGER αποδέχεται το Status quo, Ο LEDEL προκαλεί.
Μια επιλογή από χαρακτηριστικές φράσεις σημαντικών ατόμων της ηγεσία.
( Ο MANAGER κάνει τη δουλειά του σωστά, ο LEADER κάνει τη σωστή δουλειά )
“Managers are people who do things right and leaders who do the right thing.”
(Bennis and Nanus 1985)
Οι MANAGERS έχουν υφισταμένους , οι LEADERS έχουν οπαδούς, ακόλουθους.
Murray Johannsen
“Η μόνη ερμηνεία ενός ηγέτη είναι κάποιος που έχει ακόλουθους”
“The only definition of a LEADER is someone who has followers.”
Peter Drucker
ΗΓΕΣΙΑ είναι επιρροή και τίποτε περισσότερο η λιγότερο”
LEADERSHIP is influence nothing more,nothing less”
John C Maxwell
Ένας καλός Leader δεν είναι αυτός που έχει πάντα μια απάντηση σε οτιδήποτε, ένας καλός Leader είναι κάποιος που επιτυγχάνει Αποτελέσματα με μια Ομαδική Προσπάθεια
Anonymous
Δεν υπάρχει τίποτα πιο άχρηστο από το να κάνεις αποτελεσματικά αυτό που δεν θα έπρεπε να γίνει καθόλου
“There is nothing so useless as doing efficiently that which should not be done at all.”
Peter F. Drucker
Βλέποντας μπροστά στην επόμενη εκατονταετία, ηγέτες είναι αυτοί οι οποίοι εμψυχώνουν τους άλλους
“As we look ahead into the next century, leaders will be those who empower others.”
Bill Gates
” Η Αλήθεια είναι ότι δεν υπάρχει μόνο ένας παράγοντας που κάνει μια εταιρεία θαυμαστή. Αλλά εάν πιέζεστε να διαλέξετε έναν παράγοντα που κάνει την μεγαλύτερη διαφορά θα διαλέξετε την ΗΓΕΣΙΑ
(Warren Bennis, 1998)
Φράσεις Κλειδιά του Όρου Ηγέτης Μάνατζερ (The Leader Manager)
Ενθαρρύνω την Καινοτομία Και Στηρίζω Άτομα με Σύγχρονες Νέες Ιδέες.
Είμαι Ενθουσιώδης και Εμπνέω τους άλλους Να Μοιρασθούμε Κοινά Οράματα.
Βοηθώ τους Άλλους να Δράσουν , Παίζω με την Ομάδα, Υποστηρίζω τις Προσπάθειες και τα Ταλέντα των άλλων.
Δίδω το Παράδειγμα Προβάλλοντας ένα Σταθερό Μοντέλο Ατόμου της Δράσης.
Γιορτάζω Επιτεύγματα, Φέρνω Συναίσθημα στο Χώρο Δουλειάς και Επιστρατεύω Μυαλό και Καρδιά.
Ηγέτης (Leader) Σημαντικές Δεξιότητες της Ηγεσίας (Leadership)
” Η Αλήθεια είναι ότι δεν υπάρχει μόνο ένας παράγοντας που κάνει μια εταιρεία θαυμαστή. Αλλά εάν πιέζεστε να διαλέξετε έναν παράγοντα που κάνει την μεγαλύτερη διαφορά θα διαλέξετε την ΗΓΕΣΙΑ
(Warren Bennis, 1998)
Φράσεις Κλειδιά του Όρου Ηγέτης Μάνατζερ (The Leader Manager)
Ενθαρρύνω την Καινοτομία Και Στηρίζω Άτομα με Σύγχρονες Νέες Ιδέες.
Είμαι Ενθουσιώδης και Εμπνέω τους άλλους Να Μοιρασθούμε Κοινά Οράματα.
Βοηθώ τους Άλλους να Δράσουν , Παίζω με την Ομάδα, Υποστηρίζω τις Προσπάθειες και τα Ταλέντα των άλλων.
Δίδω το Παράδειγμα Προβάλλοντας ένα Σταθερό Μοντέλο Ατόμου της Δράσης.
Γιορτάζω Επιτεύγματα, Φέρνω Συναίσθημα στο Χώρο Δουλειάς και Επιστρατεύω Μυαλό και Καρδιά.
????????????
Το Leadership ( Ηγεσία) είναι ένας πολύ ενδιαφέρον παράγοντας του Management.
Είναι ένα από τα ισχυρότερα εργαλεία που μπορεί να διαθέσει ο MANAGER.
Είναι μπορούμε να πούμε είναι η άλλη όψη του MANAGEMENT.
Γενικά η ΗΓΕΣΙΑ πηγαίνει πέρα από τους στόχους και κανόνες του ΜΑΝΑΤΖΜΕΝΤ.
Πηγαίνει πέρα από ένα απλό Σχεδιασμό, Εφαρμογή, Έλεγχο, Συντονισμό που είναι οι βασικότερες δεξιότητες της Διαχείρισης (MANAGEMENT).
Είναι η τέχνη και η ικανότητα ενός ηγέτη να:
• ΕΜΠΝΕΕΙ,
• ΕΜΨΥΧΩΝΕΙ,
• ΕΠΗΡΕΑΖΕΙ,
• ΚΙΝΗΤΟΠΟΙΕΙ,
• ΚΑΘΟΔΗΓΕΙ
μια ομάδα, η οποία πρέπει δουλεύοντας σκληρά, να επιτύχει ένα συγκεκριμένο και σημαντικό ομαδικό στόχο, σε ένα συγκεκριμένο χρονικό διάστημα.
Για να το πετύχει αυτό χρησιμοποιεί διακεκριμένες ηγετικές ικανότητες όπως:
ΑΝΑΠΤΥΞΗΣ ΕΞΑΙΡΕΤΙΚΩΝ ΔΙΑΠΡΟΣΩΠΙΚΩΝ ΣΧΕΣΕΩΝ
ΤΕΧΝΙΚΕΣ ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑΣ ΚΑΙ ΟΜΑΔΙΚΗΣ ΕΡΓΑΣΙΑΣ.
ΤΕΧΝΙΚΕΣ ΚΑΘΟΔΗΓΗΣΗΣ, ΠΕΙΘΟΥΣ, ΕΠΙΡΡΟΗΣ ΚΑΙ ΕΜΨΥΧΩΣΗΣ ΤΩΝ ΣΥΝΕΡΓΑΤΩΝ ΤΟΥ.
ΤΕΧΝΙΚΕΣ ΑΛΛΑΓΗΣ, ΔΗΜΙΟΥΡΓΙΑΣ, ΚΑΙΝΟΤΟΜΙΑΣ.
ΥΟΘΕΤΗΣΗΣ ΙΣΩΣ ΤΩΝ ΤΡΙΩΝ ΒΑΣΙΚΩΤΕΡΩΝ ΠΑΡΑΓΩΝΤΩΝ ΤΗΣ ΗΓΕΣΙΑΣ (Σαφήνεια, Διαφάνεια, Απλότητα).
Ο ΗΓΕΤΗΣ (LEADER) πρέπει να διέπεται από μία ισχυρή προσωπικότητα η δε συμπεριφορά του πρέπει να χαρακτηρίζεται από:
• ΑΞΙΟΠΡΕΠΕΙΑ
• ΕΜΠΙΣΤΟΣΥΝΗ
• ΑΞΙΟΠΙΣΤΙΑ
• ΕΝΤΙΜΟΤΗΤΑ
• ΑΚΕΡΑΙΟΤΗΤΑ
• ΣΕΒΑΣΜΟ
Είναι το άτομο, το οποίο συνεργαζόμενο με τους συνεργάτες του, έχει τη γνώση, την τέχνη, την τεχνική και την ικανότητα να επιτυγχάνει τους στόχους του.
Πολύ απλά ΗΓΕΤΗΣ (LEADER) σημαίνει επηρεάζω και εμψυχώνω τους συνεργάτες μου να αλλάξουν προς το καλύτερο, και τους παρακινώ να προσφέρουν ό,τι καλύτερο είναι δυνατόν σχετικά με τη επίτευξη των στόχων της επιχείρησης.
Ηγούμαι πάει να πει ότι καταφέρνω να αποσπάω τη θέληση των συνεργατών μου να με ακολουθήσουν σε μια προσπάθεια επίτευξης ενός στόχου σε ένα συγκεκριμένο χρονικό διάστημα.
Ηγούμαι πάει να πει δημιουργώ ένα κλίμα το οποίο ενθαρρύνει τη παραγωγικότητα της ομάδας, αλλά της προσφέρει και μια Αίσθηση Υπερηφάνειας και Προορισμού.
Ένας συνεργάτης θα ακολουθήσει τις κατευθύνσεις ενός Μάνατζερ διότι πρέπει να το κάνει, δεν έχει άλλη δυνατότητα.
Αλλά ένα συνεργάτης θα ακολουθήσει τις κατευθύνσεις ενός Ηγέτη επειδή το θέλει, διότι πιστεύει σε αυτόν, διότι εμπνέεται και εμψυχώνεται από αυτόν.
Σημαίνει Εξαιρετικές Διαπροσωπικές Σχέσεις, Μακροχρόνιους Στόχους, Όραμα και Στρατηγική Σκέψη.
Στη συγκεκριμένη περίπτωση τον κυριότερο ρόλο τον παίζει η αξιοπιστία του ηγέτη και η ανάπτυξη εμπιστοσύνης με τους συνεργάτες του.
Όπως το διατύπωσαν, τόσον ο Peter Drucker όσο και ο Warren Bennis
«Management σημαίνει κάνω τη δουλειά μου σωστά ενώ Leadership σημαίνει κάνω τη σωστή δουλειά»
Η Λέξη ΗΓΟΥΜΑΙ δεν είναι Τίτλος η Επαγγελματική Θέση. Είναι ένα Ρήμα που Σημαίνει ΔΡΑΣΗ.
Και η δράση αυτή αρχίζει τη στιγμή που οι συνεργάτες σας αποφασίζουν να σας ακολουθήσουν σε μια σειρά προγραμματισμένων δράσεων.
Διαχειριστής (Manager)
Είναι το άτομο το οποίο στοχεύει στην ανάπτυξη της παραγωγικότητας, κάνοντας την δουλειά του σωστά, και απαιτώντας από τους υφισταμένους του να κάνουν το ίδιο.
Είναι το άτομο το οποίο θέτει συγκεκριμένους στόχους, και προσπαθεί να τους πετύχει τηρώντας αυστηρά και με ευλάβεια τους κανόνες, τις δομές και τις σταθερές διαδικασίες της εταιρείας του.
Προσπαθεί να μη διαταράξει τοStatus Quo της εταιρείας του.
Ο Πρώτος στόχος ενός Manager είναι να μεγιστοποιήσει την απόδοση της εταιρείας με διαχειριστικές, διοικητικές εφαρμογές.
Έχει πάθος στο να παίρνει αποφάσεις, να παρακολουθεί στενά την εφαρμογή τους, ελέγχοντας και καθοδηγώντας στενά την ομάδα του, και να αξιολογεί συνεχώς τα αποτελέσματά τους.
Από τη στιγμή που έχει να πετύχει ένα συγκεκριμένο στόχο βρίσκεται σε μια συνεχή εγρήγορση, παίρνοντας αποφάσεις, παρακολουθώντας την εφαρμογή τους, ελέγχοντας καθοδηγώντας, και αξιολογώντας συνεχώς τη δραστηριότητα των συνεργατών του και τα αποτελέσματά της δουλειάς τους.
Δρα σαν προϊστάμενος, εκτελεί διαταγές, και στοχεύει στο αποτέλεσμα πιέζοντας και απαιτώντας.
Παραχωρεί αρμοδιότητες τις οποίες παρακολουθεί στενά.
Σε αντίθεση με τον Ηγέτη (Leader) ο οποίος έχει συνεργάτες ο Διαχειριστής (Manager) έχει υφισταμένους
Ο Μάνατζερ εφαρμόζει κυρίως τους τέσσερις βασικούς κανόνες του Management
• ΣΧΕΔΙΑΣΜΟΣ,ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΙΣΜΟΣ (PLANNING)
• ΟΡΓΑΝΩΣΗ (ORGANIZING), ΣΤΕΛΕΧΩΣΗ (STAFFING)
• ΣΥΝΤΟΝΙΣΜΟΣ (COORDINATING) ΚΑΙ ΑΥΣΤΗΡΗ ΕΦΑΡΜΟΓΗ (IMPLEMENTING)
• ΚΑΘΗΜΕΡΙΝΟΣ ΑΥΣΤΗΡΟΣ ΕΛΕΓΧΟΣ (CONTROLLING) ΤΗΣ ΠΟΡΕΙΑΣ ΤΗΣ ΔΡΑΣΗΣ ΚΑΙ ΤΟΥ ΑΠΟΤΕΛΕΣΜΑΤΟΣ
Ο ΣΧΕΔΙΑΣΜΟΣ, ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΙΣΜΟΣ, (PLANNING)
Περιλαμβάνει το σχεδιασμό ενός λεπτομερούς Πλάνου Δράσης (Action Plan), με την περιγραφή των απαραίτητων ενεργειών που απαιτούνται για την επίτευξη ενός επιλεγμένου στόχου.
Μιλάμε για ένα λεπτομερές Πλάνο Δράσης, το οποίο θα βοηθήσει στην πραγματοποίηση ενός σημαντικού στόχου μιας εταιρείας ,ενός τμήματος, ή ακόμη και μιας μεγάλης ή μικρής ομάδας.
Με άλλα λόγια, ο προγραμματισμός περιγράφει τις στρατηγικές που θα χρησιμοποιηθούν για την επίτευξη του στόχου.
Για να επιτευχθεί αυτό το πλάνο δράσης απαιτείται ομαδική δουλειά συνεργασία, και λήψη σημαντικών αποφάσεων.
Ποιός είναι ακριβώς ο στόχος και από ποιούς θα επιτευχθεί;
Ποιοί είναι οι πόροι που απαιτούνται για την επίτευξη αυτού του στόχου; Άτομα, χρόνος που θα απαιτηθεί για την ολοκλήρωσή του (Dead Line), Οικονομικός προϋπολογισμός, ανάγκες (Budget) , υλικά κλπ.
Όντας ο σχεδιασμός μια συνεχής εξειδικευμένη διαδικασία, πρέπει να επιδέχεται διαφοροποιήσεις κατά τη διάρκεια της εφαρμογής του.
Αυτός είναι ο λόγος για τον οποίο ο σχεδιασμός πρέπει να είναι απλός, σαφής, κατανοητός, επιτεύξιμος.
ΟΡΓΑΝΩΣΗ (ORGANIZING)
ΣΤΕΛΕΧΩΣΗ (STAFFING)
Οργάνωση(Organizing) σημαίνει: Εξακρίβωση των εργασιών που πρέπει να γίνουν και το ποιός θα τις αναλάβει.
Είναι η λειτουργία της ανεύρεσης των κατάλληλων ατόμων που θα στελεχώσουν τις θέσεις, της κατανομής των ρόλων, και του τρόπου εργασίας του καθενός χωριστά.
Είναι η λειτουργία που αφορά τη διαχείριση των πόρων και των ατόμων που απαιτούνται για την επίτευξη του στόχου.
Όπως και με τον προγραμματισμό, έτσι και με την οργάνωση είναι απαραίτητο, πέρα από την ανάθεση των εργασιών στους συνεργάτες, να τους δίδεται και η ανάλογη εξουσία, τα ανάλογαεργαλεία και η ανάλογη πληροφόρηση ώστε να είναι σε θέση να φέρουν εις πέρας την εργασία που τους έχει ανατεθεί.
Ο στόχος της οργάνωσης (Organizing) είναι να δημιουργηθεί το κατάλληλο περιβάλλον δημιουργίας και επιτυχίας, ώστε οι συνεργάτες να προσφέρουν τα μέγιστα για την επίτευξη του στόχου.
ΣΥΝΤΟΝΙΣΜΟΣ (COORDINATING) ΚΑΙ ΑΥΣΤΗΡΗ ΕΦΑΡΜΟΓΗ (IMPLEMENTING) ΤΟΥ ΠΛΑΝΟΥ ΔΡΑΣΗΣ
Έχοντας σαν κύριο στόχο να εφαρμόσει τις στρατηγικές έχει μια γενική επαγρύπνηση, καθοδηγώντας, ελέγχοντας και διευθύνοντας στενά τους συνεργάτες του.
Είναι η λειτουργία όπου ο μάνατζερ συζητάει κατευθύνει, καθοδηγεί, και προσπαθεί συνεχώς να ενεργοποιήσει τους συνεργάτες του.
Διαχειρίζεται φιλονικίες, λύνει προβλήματα και παίρνει αποφάσεις.
Αναπτύσσει και οργανώνει τις κατάλληλες και εναλλακτικές στρατηγικές πάντα όμως εφαρμόζοντας τις σταθερές διαδικασίες της εταιρείας.
Με αυτόν τον τρόπο διαχείρισης ενός πλάνου δράσης (Action Plan) o Μάνατζερ πολλές φορές αναλώνεται σε δραστηριότητες οι οποίες μπορεί να συνιστούν παραγωγή έργου, αλλά δεν έχουν το κατάλληλο αποτέλεσμα στη προσπάθεια της επίτευξης του συγκεκριμένου στόχου.
Μιλάμε για τη διαφορά μεταξύ παραγωγικότητας και αποτελεσματικότητας (The difference between efficiency and effectiveness)
Παραγωγικότητα (Efficiency) πάει να πει κάνω τη δουλειά μου σωστά.
Αποτελεσματικότητα (effectiveness) πάει να πει κάνω τη σωστή δουλειά σωστά.
Σε αυτό το σημείο καλό είναι να αναφερθούμε σε αυτό που διατύπωσαν, τόσον ο Peter Drucker όσο και ο Warren Bennis
«Management σημαίνει κάνω τη δουλειά μου σωστά ενώ Leadership σημαίνει κάνω τη σωστή δουλειά»
ΚΑΘΗΜΕΡΙΝΟΣ ΑΥΣΤΗΡΟΣ ΕΛΕΓΧΟΣ (CONTROLLING)
Παρακολουθεί εάν η πορεία του σχεδίου δράσης προχωράει καλά και αποδίδει τα αναμενόμενα αποτελέσματα.
Εάν οι συνεργάτες εργάζονται και αποδίδουν σύμφωνα με τον προγραμματισμό.
Εάν το σχέδιο δράσης χρειάζεται κάποιες αλλαγές.
Παίρνει άμεσα αποφάσεις, και ελέγχει την εκτέλεση και αποτελεσματικότητα τους.
Ελέγχει ανά πάσα στιγμή τους πάντες και τα πάντα που αφορούν τον στόχο και τούτο διότι έχει πάθος για αποτέλεσμα.
Γενικά ο έλεγχος (CONTROLLING) έχει να κάνει με το αν τα πράγματα πηγαίνουν σύμφωνα με το σχέδιο.
Σαφήνεια – Διαφάνεια – Απλότητα /Clarity – Transoarency – Simplicity
Ίσως τα Τρία Σημαντικότερα Στοιχεία μιας «Διακεκριμένης Διοίκησης και Ηγεσίας»
«Οι Αποτελεσματικοί Ηγέτες δεν πρέπει απαραιτήτως να είναι παθιασμένοι, ευχάριστοι, λαμπεροί, εξαιρετικοί ομιλητές.
Οφείλουν όμως να είναι Σαφείς, Ξεκάθαροι και Απλοί στην έκφρασή, στη συνεργασία, και τη συμπεριφορά τους.
Πράγματι η σαφήνεια είναι από τα σημαντικότερα στοιχεία τα οποία δημιουργούν αξιοπιστία , επιμονή,προσαρμοστικότητα, και δημιουργία»
(Marcus Buckingham, The One Thing You
Need to Know: About Great Managing, Great Leading, and Sustained Individual Success (Free Press, 2005)
Αναμφισβήτητα αυτές οι τρεις, ίσως σημαντικότερες Ηγετικές Δεξιότητες (Σαφήνεια, Διαφάνεια, Απλότητα) προσφέρουν τη δυνατότητα στον ηγέτη να αναπτύξει εξαιρετικούς συνεργάτες και να δημιουργήσει ισχυρές και αποτελεσματικές ομάδες.
Τα στελέχη τόσο του συνόλου της εταιρείας, όσο και των επιμέρους ομάδων, χρειάζονται ηγέτες, που να τα εμπνέουν να τα εμψυχώνουν και να τα επηρεάζουν με Ξεκάθαρες, Διάφανες(Ειλικρινείς) και Σύντομες Προτάσεις:
Δυναμικών Στρατηγικών και Στόχων.
Πλάνων Εργασίας, και γενικά Ενεργειών που αφορούν το σύνολο των λειτουργιών και των δραστηριοτήτων της εταιρείας.
Απλών, πειστικών και ξεκάθαρων προτάσεων, και απαντήσεων σε ερωτήματα αλλά και απλών και κατανοητών μηνυμάτων.
Μόνο έτσι εξασφαλίζεται η συναίνεση της ομάδας στην συμμετοχή και εκτέλεση μιας συγκεκριμένης δραστηριότητας.
Αυτό θα βοηθήσει τον MANAGER LEADER να δημιουργήσει εξαιρετικές ομάδες , οι οποίες θα παράγουν ποιότητα, περισσότερο επαγγελματισμό , ευχάριστο επαγγελματικό περιβάλλον, χαμηλά κόστη, σύντομη επίτευξη στόχων και βεβαίως πιο ευχαριστημένους Πελάτες, Συνεργάτες και Εταιρεία.
Το τελικό αποτέλεσμα βεβαίως θα είναι η ικανοποίηση των πελατών, των συνεργατών, και βεβαίως της εταιρείας.
Πρέπει όμως να υπογραμμίσουμε ότι τα τρία αυτά στοιχεία δεν αφορούν μόνο τον MANAGER LEADER αλλά πρέπει να επηρεάζουν τη γενική λειτουργία ολόκληρης της Εταιρείας, όλους τους συνεργάτες, και σε όλα τα επίπεδα της.
Σαφήνεια – Διαφάνεια – Απλότητα και Ομάδες
Μια επιτυχημένη εταιρεία είναι αυτή που αποτελείται από επιτυχημένες ομάδες, με κάθε μέλος της ομάδας να είναι προσανατολισμένο προς την ίδια κατεύθυνση, με ένα κοινό πακέτο ξεκάθαρων και κατανοητών στόχων.
Τα στελέχη αυτών των ομάδων επικοινωνούν και συνεργάζονται μεταξύ τους για την επίτευξη συγκεκριμένων κοινών στόχων της εταιρείας τους.
Τα κυρίαρχα στοιχεία που πρέπει να χαρακτηρίζουν τη λειτουργία και τη συνεργασία των διαφόρων ομάδων, πρέπει να είναι ο υψηλός επαγγελματισμός, η άριστη επικοινωνία, η υψηλή ποιότητα της συνεργασίας, και κυρίως η δημιουργία ενός ευχάριστου επαγγελματικού περιβάλλοντος.
Είναι αναμφισβήτητο ότι H Σαφήνεια (Clarity), η Διαφάνεια (Transparency), και η Απλότητα (Simplicity), στοχεύουν στην ανάπτυξη εξαιρετικών ατόμων και χτίζουν νικηφόρες ομάδες.
Οι συνεργάτες της εταιρείας επιθυμούν οι τρείς αυτοί παράγοντες να χαρακτηρίζουν την εικόνα, τη λειτουργία, και γενικά τα πεπραγμένα τόσο του συνόλου της εταιρείας, όσο και των ομάδων.
Θέλουν να γνωρίζουν επακριβώς ποιά είναι η Στρατηγικοί Στόχοι και τα Οράματα της εταιρείας, και βεβαίως να έχουν μια ξεκάθαρη καταγραφή των προσωπικών τους ρόλων στην επίτευξη αυτών των στόχων.
Πράγματι τα τρία αυτά στοιχεία είναι ίσως τα σημαντικότερα στοιχεία που χαρακτηρίζουν μια Διακεκριμένη Ηγεσία.
Με αυτόν τον τρόπο ο ηγέτης έχει τη δυνατότητα να επηρεάζει να εμπνέει, να εμψυχώνει τους συνεργάτες του και να αποσπά το σεβασμό και την εμπιστοσύνη τους.
Του δίνεται η δυνατότητα να μοιραστεί με τα στελέχη του τα οράματά του και τις σκέψεις του, ώστε να εξασφαλίσει τη συναίνεσή τους σε κρίσιμους δύσκολους χρόνους.
Να συνδυάσει τα οράματά του με τα προσωπικά οράματα των συνεργατών του.
Έτσι εξασφαλίζει τη συναίνεση της ομάδας και τη συμμετοχή της στην εκτέλεση των δράσεων της.
Έτσι διατηρεί το σύνολο των συνεργατών σε μια διαρκή εγρήγορση.
Η χρήση αυτών των τριών ηγετικών δεξιοτήτων στην ηγεσία της εταιρείας είναι μια μοναδική υπερέχουσα αξία, που μπορεί ένας ηγέτης να προσφέρει στην εταιρεία.
Είναι δεξιότητες οι οποίες βελτιώνουν συνεχώς το επίπεδο της εμπιστοσύνης μεταξύ των συνεργατών της εταιρείας.
REFERENCES
Ηow to become a better manager:
10 Μanagement practices of effective leaders
Βy Josie Chun, ,Zahra Campbell-Avenell
The 10 golden rules of effective management
By Jayson Demers
Founder and CEO, Audience Bloom
Hhow to be an effective manager in 7 simple steps
By Devika Arora
Leader vs. Managers – and are they effective?
By John Spader & David Spader
April 2016
Learning Leadership: Eight key skills that make an effective manager
By Brian Tracy
To Be a Strong Leader, There Are 6 Things You Must Give Your People (Most Rarely Do)
The cream of leadership rises to the top when these things happen.
By Marcel Schwantes
May 25, 2017
Sales Leadership vs. Sales Management
By Zorian Rotenberg
May 9, 2013
What is Sales Coaching?
By Zorian Rotenberg
May 15, 2013
Winners and Losers
By Tony Downey
Winner vs Loser
by: Author Unknown, Source Unknown
Don’t fall into these Leadership traps in 2015
December 14, 2014
By Brigette Hyacinth
Qualities of a Sales Leader
By Jey Jeb Brooks Books
June 16, 2015
lance Alston February 2, 2015
Clarity, Simplicity, Transparency:
New Dimensions Wealth Management
Dr. Maynard Brusman
Consulting Psychologist and Executive Coach
The Case for Clarity:
A Key Leadership Quality
Leandro Herrero
Speaker – Author – Consultant
June 24, 2014 |
The three ‘magic’ words: transparency, clarity and fairness
Jennifer Olney | L6.8.2013
Leadership Development
Clarity Brings a Leader’s Vision to Llife
Moira Alexander
Feb 10, 2015 6:30
11 Communication Skills of Effective Project Leaders