ΑΠΟΤΕΛΕΣΜΑΤΙΚΗ ΛΕΚΤΙΚΗ ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑ ΚΑΙ ΣΥΜΠΕΡΙΦΟΡΑ (Effective Verbal Communication and Behaviour)

///ΑΠΟΤΕΛΕΣΜΑΤΙΚΗ ΛΕΚΤΙΚΗ ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑ ΚΑΙ ΣΥΜΠΕΡΙΦΟΡΑ (Effective Verbal Communication and Behaviour)

ΑΠΟΤΕΛΕΣΜΑΤΙΚΗ ΛΕΚΤΙΚΗ ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑ ΚΑΙ ΣΥΜΠΕΡΙΦΟΡΑ (Effective Verbal Communication and Behaviour)

Η λεκτική επικοινωνία αφορά αυτά τα οποία λέμε, και με τα οποία προσπαθούμε να περάσουμε τα μηνύματα μας στο ακροατήριό μας.

Ο ομιλητής πρέπει να έχει τις απαιτούμενες δεξιότητες να εκφράζει τα μηνύματά του στο ακροατήριο, απλά, ξεκάθαρα, με σαφήνεια, και γλαφυρότητα

Πρέπει να έχει τη δεξιότητα να ελέγχει τις αντιδράσεις του ακροατηρίου του όταν παρουσιάζει τόσο τα καλά όσο και τα άσχημα νέα.

Είτε γνωρίζει το ακροατήριό του, είτε το συναντά για πρώτη φορά θα πρέπει να γνωρίζει τις πιθανές αντιδράσεις του σε ότι παρουσιάζει.

Εάν χρησιμοποιείτε σωστά κάποιες τεχνικές της λεκτικής επικοινωνίας θα αποφύγετε κάτι το οποίο συμβαίνει σε πολλά άτομα που κάνουν παρουσιάσεις μπροστά σε ένα ακροατήριο.

Τη μονοτονία.

Η μονοτονία οδηγεί σε βαρεμάρα ,κούραση και διάθεση να το βάλει κάποιος στα πόδια.

Καλή επικοινωνία πάει να πει μιλάω αρκετά, όχι πολύ και όχι λίγο.

Καλό είναι να προσπαθήσετε να επικοινωνήσετε το μήνυμά σας με όσο το δυνατόν λιγότερες λέξεις.

Αυτός ο κανόνας πρέπει να αφορά κάθε μέσο επικοινωνίας που χρησιμοποιείτε.

Μειώνοντας την ταχύτητα της ομιλίας σας στο τέλος μια φράσεις δείχνετε ένα άτομο με εξουσία και έλεγχο.

Η συνεχής διαφοροποίηση της ταχύτητας της ομιλίας, δίνοντας έμφαση σε ορισμένα σημεία της ομιλίας σας, την κάνει πιο ενδιαφέρουσα και αποσπά την προσοχή του ακροατηρίου.

Προσέχετε την ένταση της φωνής σας. Πρέπει να είστε σίγουροι ότι σας ακούν όλοι μέσα στην αίθουσα.

Ο Τόνος της ομιλίας, η ποικιλία της έντασης της, η απλή , ξεκάθαρή και διάφανη παρουσίαση του κειμένου σας είναι τα δυνατά όπλα τα οποία θα σας βοηθήσουν να περάσετε με επιτυχία τα μηνύματά σας,

Μιλώντας μπροστά σε ένα ακροατήριο προσπαθούμε να συνδέσουμε την πληροφόρηση με όσο το δυνατόν περισσότερο ενθουσιασμό, φωνητική ενέργεια και έμφαση σε ορισμένες λέξεις ή φράσεις του κειμένου μας.

Είμαστε φιλικοί.

Μιλώντας με ένα φιλικό τόνο δημιουργούμε ένα ήρεμο περιβάλλον με άτομα που θέλουν να μας ακούσουν και να αλλάξουν μαζί μας ιδέες στόχους γνώσεις κλπ.

Δεν είναι ανάγκη να μιλάμε πολύ.

Προτιμότερο είναι να μιλάμε λίγο αλλά αυτά που λέμε να είναι απλά διατυπωμένα, ξεκάθαρα και αναμφισβήτητα.

Μιλάμε με αυτοπεποίθηση, και είμαστε αυθεντικοί.

Είμαστε εμείς.

Και καλά είναι να δίνουμε έμφαση στη γλώσσα του σώματος και στη ενεργητική ακρόαση.

Δεν είναι δυνατόν το ακροατήριο να θελήσει να παρακολουθήσει ένα άτομο που μιλάει μονότονα, βαριεστημένα, που μιλάει πολύ αργά ή πολύ γρήγορα, που είναι ακίνητο , χωρίς χειρονομίες.

Τα περισσότερα αρνητικά σχόλια τα παίρνει ο παρουσιαστής που μιλάει με μια μονότονη φωνή.

Προτιμότερο είναι ο παρουσιαστής να μιλάει ήρεμα και καθαρά, να έχει μια διαφοροποίηση στην ένταση της φωνής ,να χρησιμοποιεί τις παύσεις και τη σιωπή, το χιούμορ εάν το έχει, να δίνει έμφαση σε ορισμένες λέξεις η φράσεις.

Without knowing the force of words it is impossible to know men.» – Confucius

Τα περισσότερα από τα παραπάνω στοιχεία της επικοινωνίας αφορούν τη μη λεκτική επικοινωνία και ενισχύουν το γεγονός ότι η μη λεκτική επικοινωνία είναι σημαντικότερη από τη λεκτική.

 

About the Author:

Kατηγορίες

Επιχειρηματικά θέματα

Kατηγορίες

Kατηγορίες