ΠΡΟΕΤΟΙΜΑΖΟΝΤΑΣ ΜΙΑ ΠΑΡΟΥΣΙΑΣΗ

ΠΡΟΕΤΟΙΜΑΖΟΝΤΑΣ ΜΙΑ ΠΑΡΟΥΣΙΑΣΗ

Οποιαδήποτε και να είναι η αιτία της παρουσίασης μας, και εάν πιστεύουμε ότι πράγματι θα ενδιαφέρει το ακροατήριο μας, το πρώτο πράγμα που έχουμε να κάνουμε είναι, μόλις αποφασίσουμε να κάνουμε τη παρουσίαση να αρχίσουμε αμέσως την προετοιμασία της.

Και αυτό διότι μια αποτελεσματική παρουσίαση θέλει χρόνο και κόπο για να προετοιμαστεί.

Εάν την στιγμή που θα αποφασίσουμε να κάνουμε μια παρουσίαση, αρχίσουμε και την προετοιμασία της ,σίγουρα θα μεγιστοποιήσουμε τις πιθανότητες επιτυχίας μας.

Η προετοιμασία είναι ο ακρογωνιαίος λίθος μιας επιτυχημένης παρουσίασης.

Μια επιτυχημένη προετοιμασία δεν θα μας βοηθήσει μόνο να μεταδώσουμε τα μηνύματά μας στο ακροατήριο ευκολότερα, αλλά θα ενισχύσει και την αυτοπεποίθησή μας, και θα μειώσει το πιθανό άγχος το οποίο πολύ από μας αισθάνονται.

Να είστε σίγουροι ότι όσο πιο καλύτερα προετοιμασμένοι είμαστε τόσο πιο άνετα και ευχάριστα θα αισθανόμαστε μπροστά στο ακροατήριο και τόσο πιο πολύ θα χαρούμε τη παρουσίασή μας.

Εκτός από τη προετοιμασία, υπάρχει και ένας ακόμη σημαντικός παράγοντας ο οποίος είναι τελείως απαραίτητος για τη προετοιμασία και εκτέλεση μιας παρουσίασης.
Είναι η σε βάθος γνώση του θέματος που θα παρουσιάσουμε.

Δίνουμε λοιπόν μεγάλη προσοχή στην έρευνα για την προετοιμασία του κειμένου συλλέγοντας και οργανώνοντας όσες περισσότερες πληροφορίες μπορούμε από διάφορες πηγές.

Αυτό θα μας βοηθήσει να δομήσουμε μια σωστή παρουσίαση.

Ετοιμάζουμε μία απλή διαφάνεια με τα θέματα της παρουσίασης.

Την παρουσιάζουμε στην αρχή της παρουσίασης για να ενημερώσουμε το ακροατήριο μας σχετικά με το τι πρόκειται να τους πούμε.

Χρησιμοποιούμε την ίδια διαφάνεια στο κλείσιμο της παρουσίασης σαν μια ανασκόπηση του τι τους είπαμε.
Μη συμπιέζετε τη παρουσίασή σας.

Μη προσπαθήσετε να βάλετε ένα κείμενο για το οποίο χρειάζεστε 30 λεπτά σε μια παρουσίαση 15 λεπτών.

Παρακολούθησα παρουσιάσεις όπου ο παρουσιαστής έχοντας 15 λεπτά στη διάθεσή του για να ολοκληρώσει τη παρουσίασή του ετοίμασε 30-50 διαφάνειες τις γέμισε με αμέτρητα στοιχεία ( κείμενα, νούμερα, καμπύλες, σχέδια κλπ.) και βεβαίως είχε και τη συνήθεια να διαβάζει τις διαφάνειες λες και ήταν κείμενο σημειώσεων.

Μια τέτοια παρουσίαση ωθεί το ακροατήριο να σκέφτεται χίλια δύο πράγμα, αλλά σίγουρα δεν ενδιαφέρεται και δεν παρακολουθεί έναν τέτοιο παρουσιαστή.

Να είμαστε σίγουροι ότι μια κακή παρουσίαση δεν σώζεται από μια μεγάλη σειρά διαφανειών.

Δεν είναι αυτό που ενδιαφέρει το ακροατήριο.

Το κυρίαρχο στοιχείο μιας παρουσίασης είναι το κείμενο και κυρίως τα 1-3 σημαντικά μηνύματα που θέλει να περάσει ο παρουσιαστής στο ακροατήριο.

Ο Κανόνας του 10-20-30.
Αυτός ο κανόνας παρουσιάστηκε από τον Guy Kawasaki. και αφορά τη χρήση του PowerPoint.
• Προτείνει ο αριθμός των διαφανειών να μην είναι περισσότερες από 10.
• Η παρουσίαση να μη διαρκεί περισσότερο από 20 λεπτά.
• Και το μέγεθος των γραμμάτων των διαφανειών να μη είναι λιγότερο από 30.

Με αυτό τον κανόνα θα αποφύγουμε αυτό που λέγετε . ‘Death by PowerPoint’. θάνατος από το PowerPoint.

About the Author:

Kατηγορίες

Επιχειρηματικά θέματα

Kατηγορίες

Kατηγορίες